wyszukiwarki internetowe, a zwłaszcza Google zaczęły zmieniać swoje algorytmy na pierwszym miejscu stawiając odpowiednie dostosowanie witryny do użytkowników. To użytkownik ma być na pierwszym miejscu. W trend ten niemal naturalnie wpisali się blogerzy, którzy przecież dostarczają użytkownikom wartościowych treści. Niestety nie każdy bloger zna zasady optymalizacji treści, jeśli chce on osiągnąć dobre efekty to musi o tym pamiętać i po prostu mieć to na uwadze!
Kilka słów o SEO
W tekście tym zastanowimy się nad pozycjonowaniem stron w 2019 roku. Jak to wszystko wygląda, o czym warto wiedzieć, a co już jest nieaktualne Przede wszystkim trzeba mieć świadomość tego, że coraz większą uwagę wyszukiwarki przykładają dobrej jakości treściom i takim artykułom, które w jak największym stopniu odpowiadają na pytania użytkowników. To kluczowa informacja, na która właściwie zmieniała całe pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych. Daje to możliwość znalezienia w jednym miejscu wszystkich kluczowych informacji wykorzystując do tego między innymi zmiany w algorytmach wyszkiwarek internetowych.
Co wchodzi w zakres działań SEM-u?
Skrót SEM ma związek z pozycjnowaniem i oznacza z języka angielskiego Search Engine Marketing. Dosłownie tłumaczy się to jako marketing w wyszukiwarkach internetowych. SEM to ogół działań promocyjnych podejmowanych w internecie, w celu osiągnięcia najwyżyszch wyników wyszukiwania na wybrane słowa, frazy, które są wpisywane w wyszukiwarkę. SEO (Search engine optimiziation) wchodzi w zakres działań SEM. Pojęcie Search Engine Marketing jest pojęciem bardzo ogólnym, w które skład wchodzą inne terminy związane z marketingiem internetowym oraz pozycjonowaniem. Również pojęcie PPC (z angielskiego Pey Per Click) wchodzi w skład marketingu wyszukiwarek internetowych. Zależność między tymi pojęciami idealnie opisuje równanie REM=SEO+PPC.